Sunday, June 21, 2009

dari 5.38pm ke 7.32pm....

gua bengang betul la....jumaat hari tu gua nak balik PB la jumpa bini...punya semangat suruh Hamdan dan Viva nya hantar gua....jam menunjukkan 5.15pm,hamdan buat perangai pulak....kalau gua sepak dia....bersepah segala perut,hempedu,hati,otak,usus kecil...usus besar dan urat kentut dia di merata-merata....nasib baik gua fikir hari tu hari jumaat...hari yang mulia....gua tabahkan hati kuatkan diri supaya bersabar....hamdan lembab!!...jam dah menunjukkan tepat 5.20pm....ketapi nak jalan kul 5.38pm(kononnya)...aku ngan hamdan beserta Viva tenggiling dia masih tersangkut-sangkut lagi kat depan Taman DR,Ipoh,Perak Malaysia....Sesak!Mungkin ayah-ayah,ibu-ibu bergelut nak balik cepat kot....nak jumpa anak-anak,nak ambil anak sekolah petang,nak ambil "amah" baru kuar berpacaran,mungkin!haha...sambung balik....jam 5.35pm sampai sudah stesen ketapi Ipoh...keadaan di stesen terkawal....tiada kesesakan....tiada hingar bingar....tenang...tiada pekerja KTM buat piket ke....boikot ke....haha....Terima kasih Hamdan beserta tenggiling yang berjasa tu....hantar aku sebelum 5.38pm..aku dengan bangganya menyusuri ekskelator terus ke flatform 2..namun....jam sudah 5.58pm gua tunggu punya tunggu punya tunggu....kepala ketapi pun tak nampak...jangankan badannya...tak pela mungkin dugaan seorang pekerja gomen yang balik pukul 5pm yang ingin terus berjumpa "wife"nya...gua pekena sebatang rokok yang berjenama Wingston...light...pergh!!!!lega skit.....gua lepak-lepak lagi...jam 6.10pm gua terpandang ke Screen Board....macam "gampang"!!!! ketapi delay....selama 110minit.... pukul 7.32pm baru sampai ketapinya....angin betul....dok dlm ketapi tidor!!!!!!..............zzzzzzzzzzz........gua terdengar,"tuan-tuan,puan-puan,kita akan sampai stesen parit buntar sebentar lagi,sila pastikan tiada barangan tuan-tuan puan-puan tertinggal"....macam mane pn...gua memang seronok naik KTM!!! turun-turn AGK9521 datang menjemput...

No comments:

Post a Comment